Suxerencias para ler con nenos/as de 3 a 5 anos
- Os nenos/as desta idade síntense orgullosos polos seus logros. A moitos lles gusta ler historias ou contos sobre nenos pequenos coma eles con experiencias similares.
- Disfrutan de historias cunha trama simple que eles poidan volver a contar coas súas propias palabras.
- Tamén lles gustan os libros con patróns de rimas repetitivas e predecibles, que lles permitan participar na lectura.
- Como están aprendendo a escoitar e a comprender, é recomendable lerlles libros máis extensos con ilustracions e tamén libros con capítulos para ler en varios encontros.
- Pola súa curiosidade, tamén lles interesan os libros con información sobre diferentes temas, con datos e explicacions.
- Algunhas suxerencias para ler en voz alta
- Presente o libro, lea o título, o autor, o ilustrador.
- Conversen sobre a portada e pregúntelles sobre qué cren que tratará o libro.
- Suxira que poñan atención en algunhas cousas que poderían ver ou escoitar.
- Ao ler, siga a lectura co seu dedo, marcando as palabras que le.
- Repita as palabras e rimas interesantes durante a lectura e en cualquer outro momento.
- Ao finalizar a lectura, conversen sobre o lido, expresando as suas opinións e sentimentos.
- Propoña algúns xogos a partir da lectura, como dibuxar, armar títeres ou representar o conto lido.
Suxerencias para ler con nenos de 6 a 8 años
Os nenos/as non só aprenden a ler na escola. Vostede tamén pode facer moitas cousas para axudalos para entusiasmalos coa lectura e a escritura. Estas son algunhas cousas que poden facer para disfrutar xunto cos seus fillos/as e axudalos na lectura:
- Comparta lecturas en voz alta. Pode ler vostede ou, se está de acordo, poden alternar lendo unha oración ou párrafo cada un.
- Realice esta actividade mentres os seus fillos/as a disfrutan e o desexen, aínda que sexa un periodo breve. É importante que o disfruten e non sexa unha obriga
- Deixe mensaxes escritos para que os seus fillos/as os descubran e lean.
- Léveo a visitar librerías, feiras de libros e bibliotecas.
- Compartan un libro e logo unha película baseada nese texto.
- Poña a súa disposición:
- Libros con textos breves e sinxelos que eles mesmos poidan ler.
- Libros que vostede xa teña lído cando eran máis pequenos e agora poden ler por sí mesmos.
- Libros de variados xeneros: contos, poemas e de divulgación (por exemplo, sobre temas que lles interesen: animais, hobbies, autos, etc.).
Suxerencias para ler con nenos/as de 9 a 12 anos
A esta idade, a maioría dos rapaces/as poden ler de modo independiente. Éste e un bo momento para que vostede os motive e entusiasme coa lectura. Aínda que xa son “maiores”, moitos nenos/as disfrutan cando os adultos lles len en voz alta e cando comparten actividades e xogos coa súa familia.A esta idade, a maioría dos rapaces/as poden ler de modo independiente. Éste e un bo momento para que vostede os motive e entusiasme coa lectura. Aínda que xa son “maiores”, moitos nenos/as disfrutan cando os adultos lles len en voz alta e cando comparten actividades e xogos coa súa familia.
- Moitos rapaces/as consideran que a lectura e algo “serio” e cecais “aburrido”. Rompa con esta manera de concebir a lectura, permitindolle disfrutar xunto con eles un libro de chistes, unha historia contada con adiviñas ou un material escrito con sentido do humor.
- Deixe a súa disposición diarios e revistas de actualidade adecuados a súa idade para que lles boten un vistazo e, se o desexan, as lean.
- Continúe léndolles libros en voz alta.
- Propoña que lean aos irmáns ou nenos/as menores da familia.
- Cuando pasean, propóñalles entrar nunha librería. Exploren xuntos a seción de libros para xóvenes. Pídalle ao encargado que lle suxira libros e revistas que os seus fillos poidan disfrutar.
- Estableza pautas para acotar o tempo que os seus fillos/as ven televisión para que fagan outras actividades. Pero nunca use a TV como premio por haber lido, ou castigo por non facelo.
- Propóñalles ler libros baseados en películas que viron ou viceversa.Axúdelles a encontrar distintos motivos para escribir. Poden ocuparse de escribir listas, mensaxes, cartas, mensajes de correo electrónico.