miércoles, 1 de febrero de 2012

Suxerencias para ler con nenos/as de 3 a 5 anos
  • Os nenos/as desta idade síntense orgullosos polos seus logros. A moitos lles gusta ler historias ou contos sobre nenos pequenos coma eles con experiencias similares.
  • Disfrutan de historias cunha trama simple que eles poidan volver a contar coas súas propias palabras.
  • Tamén lles gustan os libros con patróns de rimas repetitivas e predecibles, que lles permitan participar na lectura.
  • Como están aprendendo a escoitar e a comprender, é recomendable lerlles libros máis extensos con ilustracions e tamén libros con capítulos para ler en varios encontros.
  • Pola súa curiosidade, tamén lles interesan os libros con información sobre diferentes temas, con datos e explicacions.
  • Algunhas suxerencias para ler en voz alta
  • Presente o libro, lea o título, o autor, o ilustrador.
  • Conversen sobre a portada e pregúntelles sobre qué cren que tratará o libro.
  • Suxira que poñan atención en algunhas cousas que poderían ver ou escoitar.
  • Ao ler, siga a lectura co seu dedo, marcando as palabras que le.
  • Repita as palabras e rimas interesantes durante a lectura e en cualquer outro momento.
  • Ao finalizar a lectura, conversen sobre o lido, expresando as suas opinións e sentimentos.
  • Propoña algúns xogos a partir da lectura, como dibuxar, armar títeres ou representar o conto lido.



Suxerencias para ler con nenos de 6 a 8 años
Os nenos/as non só aprenden a ler na escola. Vostede tamén pode facer moitas cousas para axudalos para entusiasmalos coa lectura e a escritura. Estas son algunhas cousas que poden facer para disfrutar xunto cos seus fillos/as e axudalos na lectura:
  • Comparta lecturas en voz alta. Pode ler vostede ou, se está de acordo, poden alternar lendo unha oración ou párrafo cada un.
  • Realice esta actividade mentres os seus fillos/as a disfrutan e o desexen, aínda que sexa un periodo breve. É importante que o disfruten e non sexa unha obriga
  • Deixe mensaxes escritos para que os seus fillos/as os descubran e lean.
  • Léveo a visitar librerías, feiras de libros e bibliotecas.
  • Compartan un libro e logo unha película baseada nese texto.
  • Poña a súa disposición:
    • Libros con textos breves e sinxelos que eles mesmos poidan ler.
    • Libros que vostede xa teña lído cando eran máis pequenos e agora poden ler por sí mesmos.
    • Libros de variados xeneros: contos, poemas e de divulgación (por exemplo, sobre temas que lles interesen: animais, hobbies, autos, etc.).


Suxerencias para ler con nenos/as de 9 a 12 anos

A esta idade, a maioría dos rapaces/as poden ler de modo independiente. Éste e un bo momento para que vostede os motive e entusiasme coa lectura. Aínda que xa son “maiores”, moitos nenos/as disfrutan cando os adultos lles len en voz alta e cando comparten actividades e xogos coa súa familia.A esta idade, a maioría dos rapaces/as poden ler de modo independiente. Éste e un bo momento para que vostede os motive e entusiasme coa lectura. Aínda que xa son “maiores”, moitos nenos/as disfrutan cando os adultos lles len en voz alta e cando comparten actividades e xogos coa súa familia.
  • Moitos rapaces/as consideran que a lectura e algo “serio” e cecais “aburrido”. Rompa con esta manera de concebir a lectura, permitindolle disfrutar xunto con eles un libro de chistes, unha historia contada con adiviñas ou un material escrito con sentido do humor.
  • Deixe a súa disposición diarios e revistas de actualidade adecuados a súa idade para que lles boten un vistazo e, se o desexan, as lean.
  • Continúe léndolles libros en voz alta.
  • Propoña que lean aos irmáns ou nenos/as menores da familia.
  • Cuando pasean, propóñalles entrar nunha librería. Exploren xuntos a seción de libros para xóvenes. Pídalle ao encargado que lle suxira libros e revistas que os seus fillos poidan disfrutar.
  • Estableza pautas para acotar o tempo que os seus fillos/as ven televisión para que fagan outras actividades. Pero nunca use a TV como premio por haber lido, ou castigo por non facelo.
  • Propóñalles ler libros baseados en películas que viron ou viceversa.Axúdelles a encontrar distintos motivos para escribir. Poden ocuparse de escribir listas, mensaxes, cartas, mensajes de correo electrónico.
 
Copyright (c) 2010 Blog da Biblioteca do CEIP Julio Gurriarán. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.